2015/01/11

▋Trip to Adelaide from Dec 22 2014~ Jan 7, 2015- arrival 澳洲阿德雷德漫遊16天 2014聖誕節 跨年▋




 The lovely kit was from Cathay airline for the premium economy seat! Including sample pack of Julique day cream! Love the bag so much!




 Latte from brunch place!


So I am lucky enough to take a trip to Australia since my boyfriend invite me for Xmas and New Year with him in Australia, I would like to write down my trips of 16 days this time in Adelaide.
Here we go!
因為很幸運的五度到澳洲
除了前兩次讀書 第三次參展 第四次打工度假簽證(實際上我整整8個月沒工作,對,我不能接受黑工,也知道自己不想在農場工作),第五次拜訪主要是停留在阿德雷德。
My fifth times in Australia, I felt so lucky to come back to visit, thanks to my boyfriend and his families and friends during this visit.

可以再度回來澳洲,心裡覺得很幸運,此次是男朋友邀請來度假希望我一起過聖誕跟新年。

早早跟公司請了兩個禮拜的假後 終於盼到這天
此次搭的是國泰航空,我很幸運可以搭到premium economy seat,這是介於economy & business的艙等,不只位置比較大,食物也超棒!





還有我愛的哈根大使,從台灣到阿德雷得需在香港轉機
到了阿德雷德剛好是12/23ㄧ大早

因為通關的人很多又是ㄧ早的飛機 硬生生比飛機抵達時多出一個小時
我很幸運我並不需要過海關檢查行李 就可以出關 (看到行李入境檢查 還大排長龍呢)

ㄧ出海關 就看到工程師拿著我的名字的筆記本跟ㄧ束花 真的好感動喔!!

先在我去他家放行李 之後他說去海邊吃早餐吧
我們就去了Glenelg Beach for brunch (因為我在飛機上也吃了早餐阿) 所以 我們合點一份


還有澳洲不是應該很熱 結果當天風好大 好冷 還好我有帶秋天的衣服。
下午拜訪工程師的媽媽跟姐姐 聊天 因為媽媽很期待看到我
之後工程師帶我去Cole買食物

久違的澳洲 果然那我記起來有多貴
因為一把青江菜要價快100多塊 還很小把

晚餐跟工程師還有他爸爸一起吃飯 在Esplanada Hotel(Brighton)!



我點了steak! ( AUD $25) 工程師點了beef pie (AUD$22左右) 之類綠色的是豆子泥





因為是第一天 所以 並沒有清楚的記下花費

以澳洲物價來說 這家的牛排很值得 也很便宜 因為其他地方都要平均AUD$ 35~AUD $40
I do highly recommend the place for dine, since the main is not expensive, for example, my steak is only cost AUD$25 which is really cheap compare to other place in Australia will be normally around AUD$35~AUD$40.

This is my first day of trip, some of the information is not fully enclosed, but days after will be better!!!
hahaha, after all, I am not pro blogger yet!

Date of visit : 12/23/2014
The Esplanade Hotel Restaurant
135 Esplanade, Brighton, South Australia, Australia
08 8296 7177

沒有留言:

張貼留言